Jut en jul in het oerwoud - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van mariannebrink2 - WaarBenJij.nu Jut en jul in het oerwoud - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van mariannebrink2 - WaarBenJij.nu

Jut en jul in het oerwoud

Door: Webmaster

10 April 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zaterdag 8 april

Vandaag zijn we met een longtailboot het oerwoud in gegaan. De tocht duurde ruim 2 uur. Je gaat met een rotvaart door het water, je zit op de bodem van de boot die heel laag in het water ligt. Dit is een geweldige ervaring. In ons resort staan prachtige huisjes op palen, helaas aan de binnenkant niet al te schoon, maar daar moeten we maar even door heen. De apen lopen over het dak en de zwijnen onder het huisje door.

Zondag 9 april

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan en hebben we een Canopy Walk gedaan, een wandeling over een loopbrug van boom tot boom, erg hoog en erg wiebelig maar wel fantastisch. We hebben ook een stam, orang asli, bezocht. Zij leven in het bos van de jacht en de visserij. Je gelooft je ogen niet. Een heel jonge moeder met een klein kindje die met een aansteker speelt, in haar mondje stop en naderhand met een stuk spiegel speelt. Haar oudere zusje liep met een brandende fakkel en gort droog huisje van riet binnen. In Nederland word je bij dit gedrag onmiddellijk uit de ouderlijke macht onzet. 's Avonds hebben we een wandeling in het pikkedonker gemaakt. We zagen vele insecten en we hebben een spin gezien, waarvan we niet wisten dat deze bestond zo groot.

Maandag 10 april

Vandaag zijn we weer met de longtailboot terugebracht naar de plek waar we onze koffers achter moesten laten. We gingen dit keer naar de Cameron Highlands, een soort Schotse Hooglanden. Prachtige natuur met mooie bloemen en veel aardbeien, die gaan we morgen proeven. We wisten al dat de temperatuur hier lager zou zijn dan wij gewend waren, maar dat hier ook zoveel regen zou vallen was ons niet bekend. Het is nu droog en we hebben heerlijk gegeten. Morgen staat ons weer een heel programma te wachten.

• 10 April 2006 - 19:16

Greet:

Rot hoor zo'n vakantie je kan beter hier in Nerderland zijn 's-nachts nachtvorst en op de dag 8 tot 10gr en veelregen de komende dagen gr Lobke

• 10 April 2006 - 20:08

Carla:

Jullie zitten echt weer in een hele andere wereld he, het klinkt echt gaaf hoor. Vond je het niet eng Mar die apen op het dak? groetjes