Schitterend eiland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van mariannebrink2 - WaarBenJij.nu Schitterend eiland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van mariannebrink2 - WaarBenJij.nu

Schitterend eiland

Door: Webmaster

14 April 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Woensdag 12 april

Vandaag gingen we weer op pad om ons te begeven naar het eiland Penang.
We rijden een mooie route door de hooglanden. We bezoeken nog een aantal hutjes van de Orang Asli die als huisdieren apen hielden. Belachelijk gewoon. We bezochten de Iskander waterval. Erg hoog, maar we hebben weleens mooiere gezien. In het dorp Kuala Kangsar bezochten we het paleis van de sultan van die staat. Erg indrukwekkend. Ze waren net de torens een nieuw verfje goud aan het geven.

Laat in de middag toen we in ons hotel waren aangekomen hebben we heerlijk een duik in het zwembad genomen. Onderweg vlakbij ons hotel hebben we nog een Chinese begrafenis mee gemaakt. De kist werd door een aantal mannen gedragen en voor en achter de stoet reden vrachtauto's waar muziek uit te horen was, het was net een carnavalsoptocht.
's Avonds hebben we boven op ons hotel gegeten. Ik dacht dat ik niet goed werd maar het restaurant draaide in een uur eenmaal om zijn as. We hadden een prachtig uitzicht.

Donderdag 13 april

Met de taxi begaven wij ons naar Penang Hill. Daar zijn we met een Cable Car naar boven gegaan. We deden daar een half uur over. Boven hadden we prachtig uitzicht op Penang en Georgetown, de stad waar wij verblijven. Met de taxi zijn we vervolgens een shoppingmall ingedoken van 5 etages. We zijn daar niet zo lang gebleven en met de trishaw (een soort bakfiets) werden we weer naar ons hotel gebracht. Een oud kereltje trapte zich werkelijk rot in die hitte dwars door alle straten heen en tegen het verkeer. Ik dacht dat ons laatste uur had geslagen.

Vrijdag 14 april

Weer moesten we verder trekken. Met de boot zijn we 's morgens vroeg naar Langkawi vertrokken. De zee was gelukkig vrij rustig. We verblijven nu in een schitterend resort met een spierwit zandstrand en een azuurblauwe zee. Het water is gewoon lauw. Dit is pas vakantie vieren zeg wat een luxe. We eten hier heerlijk. En aan de apen op je dak en de leguanen die je op het terras op zoeken wen je snel (nou ik wen er nooit aan en blijf het doodeng vinden).

• 15 April 2006 - 09:52

Mariel:

hoi marianne, wat onwijs leuk om zo te volgen wat jullie allemaal doen. wil je m'n ouders astrid en nico een dikke kus geven? fijne vakantie nog! gr. mariel